Реєстрація    Увійти
Авторизація
» » » » Вбивча політика брехні

Вбивча політика брехні

Категорія: Позиція » Статті » Суспільство
Вбивча політика брехніЗа бійню, влаштовану 31 серпня під парламентом, мають понести відповідальність не лише виконавці, але й організатори провокації. Це не лише агресивні, схильні до насильства «свободівці», а й політики-підбурювачі, які заварили кашу, накрутили людей, а самі відсиділися в сесійній залі. А накрутили таки добре, якщо справа дійшла до гранати.

 

Критики президентських змін до Основного Закону продовжують наполягати на тому, що президент матиме право розпускати орган місцевого самоуправління, призначатиме в регіон свою людину, префекта, а деякі райони Донбасу отримають особливий статус. Насправді це три міфи, три брехні, через які три родини не дочекаються своїх синів, загиблих 31 серпня під будівлею парламенту. Через які поранено ще близько двохсот військовослужбовців та мирних людей.

 

По-перше, ніде в поправках не йдеться про право президента розпускати місцеві ради. В разі, коли якийсь орган місцевого самоврядування приймає рішення, що загрожує національній безпеці й територіальній цілісності держави, президент має право звернутися до Конституційного суду і спитати у нього, чи відповідає Конституції рішення міської або районної ради. І навіть після того, як КС підтвердить, що хлопці у якомусь регіоні вирішили погратися у сепаратизм за прикладом «ДНР-ЛНР», президент все одно не може одноосібно розігнати таку горе-раду.

 

По-друге, за логікою критиків конституційних змін, префекти – це ставленики президента, які підгинатимуть під себе місцеві еліти і ресурси. Тобто, суспільству намагаються нав’язати думку, що префекти – ті ж сьогоднішні голови держадміністрацій, тільки звуться інакше.

 

Це брехня номер два. Всі питання, які стосуються бюджету регіонів, життя громади в цілому, вирішуються виключно місцевою владою, яку ми з вами оберемо. Місцевими радами і сформованими ними виконавчими комітетами. Якщо оберемо таких, які перед Радою чубилися з міліцією для гарної картинки російським телеканалам, – те й матимемо. Популізм і конфлікти.

 

Завдання ж присланого з Києва префекта – забезпечувати виконання в регіоні законів і Конституції України. Якщо закони порушуватимуться, він звернеться до суду, де вирішать, хто правий – він чи виконкоми місцевих рад. Більш того, президент і прем’єр зможуть скасовувати рішення префекта. Це також запобіжник на користь саме місцевого самоврядування.

 

До того ж слід чітко розуміти: зміни до Конституції не почнуть працювати прямо завтра. Як пояснив в ефірі одного з телеканалів голова фракції «Народний фронт» Максим Бурбак, прем’єрська політична сила віддасть свої голоси за остаточні зміни до Конституції України лише за двох умов: по-перше, необхідно напрацювати ще понад 300 нормативних актів.

 

«Наступне голосування у 300 голосів – буде формуватися після того, як будуть прийняті законопроекти про префектів, про місцеве самоврядування – оновлений законопроект, про органи виконавчої влади. Загалом понад 300 нормативних актів, які треба змінити, щоб Конституція і децентралізація запрацювали», – підкреслив Бурбак.

 

По-друге, голосування у 300 голосів, наголосив лідер фракції «фронтовиків», можливе лише і виключно після виконання мінських угод. «Пам’ятаємо три базові вимоги – це припинення вогню, виведення військ з території України і третє – відновлення контролю над українською лінією державного кордону», – підкреслив він.

 

І третя брехня, щодо «особливого статусу Донбасу». Якби там щось подібне було, то Путін вже б давно плескав у долоні. Але Кремлеві наші конституційні зміни не подобаються, про що там вже кілька разів невдоволено заявляли. І навпаки, ЄС і США задоволені і вітають прийняття змін до Конституції в першому читанні.

 

Якби в цих змінах були закладені правові міни на користь Росії, ніколи б Захід їх не підтримав. Більш того, якщо при підсумковому голосуванні 300 людей «за» не буде, ми почуємо від західних партнерів достатньо критики. Чому? Та не тому, що Меркель, Олланд і Обама тиснуть на Петра Порошенка, як це люблять розповідати з телеекранів професійні критики. Насправді ця риторика ляшків, тягнибоків іже з ними підозріло вигідна Путіну.

 

Приймаючи зміни до Конституції, ми демонструємо всьому світові, що виконуємо мінські угоди, а Росія – ні. Тому санкції проти неї і продовжують. Якщо ж піти на поводу у популістів і зірвати прийняття децентралізації, ми ризикуємо втратити підтримку Заходу і залишитися сам на сам з «російським ведмедем». Звільненим від пут економічних санкцій і лютим як ніколи.

 

Що ж до питання про якийсь «особливий статус» окупованих територій Донбасу, нібито записаний у змінах до Конституції, то це нісенітниця. Особливості здійснення місцевого самоврядування в цих районах регулюються окремим законом, прийнятим ще рік тому 277 голосами. Немає там ніякого «особливого статусу». Натомість чітко прописано, що вибори до органів місцевого самоврядування можуть бути проведені на тих територіях тільки після повного виводу окупантів та бойовиків і тільки у повній відповідності до законів України. Інакше не буде там ніякого самоврядування і тим паче особливостей його здійснення.

 

«Запис про особливий порядок на Донбасі, згадка про мертвий закон – є ціною продовження санкцій проти Путіна», – пояснив глава фракції БПП Юрій Луценко. За його словами, одразу після голосування 31 серпня в Верховній Раді нові санкції проти Росії ввели США, а також ЄС погодив їх продовження з 15 вересня 2015 до 15 березня 2016 р.

 

 

Олег САМЧУК