Реєстрація    Увійти
Авторизація
» » » » Медіаосвіченість поширюватимуть у школах

Медіаосвіченість поширюватимуть у школах

Категорія: Суспільство, Регіон
Медіаосвіченість поширюватимуть у школах Сьогодні дуже важко уявити наше життя без Інтернету. Інформаційний простір поширюється з великою швидкістю. На кінець 2018 року кількість постійних користувачів мережі в Україні склала приблизно 63%. Проте постає питання: чи можуть електронні джерела виконувати не тільки інформаційну роль, але й освітню?
 

9 квітня у Запорізькій міській раді відбувся другий міжнародний педагогічний саміт, на якому зібралися освітяни з різних регіонів України, а також представники консульств інших держав – Австрії, Болгарії, Казахстану, Ізраїлю, Польщі, Франції, США та інших. Захід був присвячений темі «Система медіа-освіти як фундамент розвитку і консолідації громадянського суспільства».

Як розповіла методист науково-методичного центру департаменту освіти і науки Запорізької міської ради Світлана Паніна, захід проходить у Запоріжжі вже другий рік поспіль.

 

– Цього року ми присвятили увагу медіаосвіті, бо це нагальне питання. Діти, які зараз ходять до школи, не відводять очей від гаджетів, і саме на підлітків розрахована величезна частина контенту в Інтернеті. Тож перед нами постає обов’язок навчити нове покоління відокремлювати корисну інформацію від тої, яка «забруднює» мозок. Щоб вони використовували смартфони задля розвитку своєї особистості, – говорить Світлана Паніна.

 

Треба зазначити, що саміт пройшов у дводенному форматі та зібрав більш ніж 400 учасників. На ньому освітяни дізналися, як правильно підвищувати медійну грамотність, працювати з фейковою інформацією, а також розвивати критичне мислення учнів. В тому числі педагоги мали змогу відвідати майстер-класи досвідчених науковців.

 

На думку заслуженого журналіста України, секретаря Національної спілки журналістів України, президента міжнародного конкурсу медіа, кандидата педагогічних наук Гліба Головченка, медіаосвіта та медіаграмотність потрібні ЗМІ та існує у розвинених країнах для того, аби збільшувати кількість глядачів, читачів і слухачів.

 

– На початку 1960-х насамперед в Канаді, а потім у США зрозуміли, що чим більше у них з’являється засобів масової комунікації, тим менше люди починають сприймати інформацію. Тому в цих країнах приділяють цьому питанню неабияку увагу, що дає певний результат. Канадці та американці досі продовжують читати книжки й друковані відання, слухають радіо, дивляться фільми і «правильно» використовують Інтернет. А у нас зараз така тенденція, що повинна бути тільки «всесвітня павутина», що не зовсім доцільно. Ми, як представники ЗМІ, також повинні звернути на даний фактор увагу, – зауважує науковець.

 

Медіаосвіта стає наразі не тільки фундаментальною складовою інформаційної політики та безпеки країни, але й відіграє важливу роль у вихованні молоді та формуванні української ідентичності. Її завдання полягає у запобіганні вразливості людини до маніпуляцій у ЗМІ та медіанасильства, втечі від реальності та профілактиці поширення медіазалежностей.

За словами директора департаменту освіти і науки Запорізької міської ради Юлії Погребняк, ця тема була обрана не випадково:

 

– Педагогічна спільнота, Міністерство освіти та науки України повинні сьогодні усвідомити, що необхідно у найближчий час створити умови для розвитку медіаосвіти у навчальних закладах. Бо вона дуже потужно впливає на події і здатність учасників освітнього процесу реагувати на те, що відбувається не тільки в країні, але й за її межами. Наша мета – навчити дітей об’єктивно оперувати інформацією, аналізуючи її, і розрізняти свободу слова від брехні. Маємо підготувати платформу для обговорення міжнародних зв’язків, щоб педагогічна і батьківська спільнота, а також учні могли вільно орієнтуватися у інформаційних потоках, – наголошує Юлія Погребняк.

 

 

Андрій ЖУРАВЛЬОВ, фото автора

 

Источник Позиция