Реєстрація    Увійти
Авторизація
» » » » Мільярдер Девід Геффен проти криптомагнату Джастіна Сана: битва за $78 млн

Мільярдер Девід Геффен проти криптомагнату Джастіна Сана: битва за $78 млн

Категорія: Гроші, Світ
Мільярдер Девід Геффен проти криптомагнату Джастіна Сана: битва за $78 млнМільярдер і меценат Девід Геффен подав зустрічний позов на адресу криптомагнату Джастіна Сана, вимагаючи відхилити претензії на скульптуру Альберто Джакометті Le Nez («Ніс», 1949–1964), яку Сан називає вкраденою. Робота, оцінена в $78,4 млн, стала яблуком розбрату у заплутаній історії з підробленими документами та фіктивними угодами.

У 2021 році Сан купив Le Nez на аукціоні Sotheby's за сприяння арт-консультанта Сідні Сюн. Пізніше він заявив, що планував продати її за $80 млн або передати до свого віртуального музею APENFT, але в 2023 році скульптура несподівано опинилася в колекції Геффена.

За версією Сана, Сюн організувала незаконну угоду: обміняла Джакометті на дві картини зі зборів Геффена вартістю $55 млн та ще $10,5 млн готівкою. Гроші нібито залишилися в неї, а підпис на документах було підроблено. У травні 2024 Сюн, за словами Сана, зізналася в шахрайстві і була заарештована в Китаї.

82-річний Геффен, чия колекція оцінюється в $2 млрд, назвав позов абсурдним. Він стверджує, що Сан прагнув екстрено продати скульптуру після обвалу ринку криптовалюти у 2022–2023 роках та кількох хакерських атак на його криптоплатформах.

Геффен також нагадав про скандальну репутацію Сана: колишні співробітники стверджували, що останній змушував їх займатися «неетичною та/або незаконною діловою діяльністю». Відомий і інший інцидент за участю криптомагнату: він придбав арт-об'єкт Мауріціо Каттелана «Комедіант», який є бананом, приклеєним скотчем до стіни, за $6,2 млн, а потім з'їв його на прес-конференції в Гонконгу.

Джастін Сан вимагає повернути скульптуру чи виплатити компенсацію. Його адвокат жорстко розкритикував позицію Девіда Геффена: «Дивно, що пан Геффен продовжує заперечувати причетність Сідні Сюн до шахрайства, незважаючи на її власне визнання та поточне утримання під вартою в Китаї. Його спроби уявити ситуацію так, ніби пані Сюн діяла за дорученням мого клієнта і зараз перебуває на волі, виглядають щонайменше безглуздо».

У відповідь юристи Геффена вказують на нестиковки в історії Сана: наприклад, він видалив листування з арт-дилерами, а дати підпису в документах різняться. Справа, яка може стати однією з найгучніших в арт-світі, продовжується. Поки Le Nez залишається у Геффена, але суд ще вирішить, хто залишиться «з носом».