У 2015 році монополію спіткала ще одна біда - технічний дефолт, як
наслідок невмілого антикризового менеджменту та втрату багатьох дочерніх
підприємств на Сході країни. Економічні негаразди разом з втратою долі
ринку споукали керівництво до ряду дій з підвищення конкурентодатності
залізничного транспорту. Так, "Укрзалізниця" вже давно підготувалася до
нового сезону перевезень, збільшивши кількість вагонів на прямих
маршрутах та розробивши спеціальний сервіс, що допоможе перевізникам
краще планувати роботи з погрузки зерна. Також УЗ приділяє великі
зусилля для збільшення обсягів перевезень зерна з прямою перегрузкою на
суда - планується збільшення цього показника до 46%, що буде великим
плюсом залізничному транспорту в боротьбі з автомобільним за долю ринку
перевезень.
Нагадаємо, що "Укрзалізниця" має найбільший в країні парк для
перевезення зерна, який нараховує більше 11,7 тисяч вагонів-зерновозів.
Ще десь біля 2 тисяч зерновозів знаходиться у власності приватного
капіталу. Експерти компанії Good Logistics з перевезення зерна оцінюють
потужність цього парку на рівні 35-40 мільйонів тонн на рік. Більш
детальну інформацію щодо перевезень зерна можна отримати в цьому розділі .
Основною проблемою галузі на даний час є неоднорідність попиту на
зерновози: частіш за все зернотрейдери чомусь воліють перевозити зерно у
пікові періоди, коли дуже просто створити дефіцит рухомого складу.
Щодо пропускної можливості залізниці взагалі, то на даний момент
залізничний транспорт здатен вдовольнити набагато більший попит на
перевезення ніж нині існує, навіть беручи до уваги
чотирнадцативідсоткове зростання об'ємів порівняно з 2014 роком. Якщо
говорити мовою цифр, то за період з початку року і до кінця травня
українськими залізними дорогами вже було перевезено близько 10,7
мільйона тонн продукції АПК, а прес-служба "Укрзалізниці" рапортує про
готовність обслуговувати 4 та більше мільйона тонн зернових щомісяця.
По теме: