Реєстрація    Увійти
Авторизація
» » » » Бізнес на маркетплейсах: плюси та мінуси, особливості

Бізнес на маркетплейсах: плюси та мінуси, особливості

Категорія: Позиція » Новини Позиція » Гроші

Бізнес на маркетплейсах: плюси та мінуси, особливостіМаркетплейси впевнено розвиваються, охоплюючи дедалі більше селерів та покупців. Але чи справді так райдужно для продавців товарів, як обіцяють у рекламі? Розбираємось у плюсах та мінусах маркетплейсів. В Україні на провідні позиції серед маркетплейсів виходить SHOPPING.UA, цей майданчик пропонує привабливі умови для ведення підприємницької діяльності.


Що таке маркетплейси та як вони працюють

Маркетплейс – це інтернет-платформа, яка об'єднує продавців різних товарів та надає інформацію про них покупцям.


Крім того, що маркетплейс дозволяє покупцям ознайомитися з характеристиками, описом та фотографіями товарів різних продавців, він також здійснює зберігання, транспортування та видачу товарних позицій покупцям через поштові сервіси – Нова Пошта, Укрпошта, Meest ПОШТА та інші.


Маркетплейси – ефективний канал продажів, що підтверджується щорічними дослідженнями у галузі електронної комерції. За даними статистики, більше 60% респондентів у 2023 році вважали маркетплейси кращими за стандартні інтернет-магазини відразу за декількома критеріями: рівнем цін, швидкості доставки, зручністю.


Бізнес на маркетплейсах: плюси та мінуси, особливості

Сучасні реалії підтверджують – маркетплейси є та будуть чудовим каналом збуту продукції. Вони щорічно зміцнюють позиції на ринку, залучаючи дедалі більше онлайн-покупців. А коли приходять покупці, звертають увагу на майданчики та продавці.

 

Плюси та мінуси торгівлі на маркетплейсах

Маркетплейси показують впевнене зростання, однак при виході на маркетплейси потрібно розуміти, що це не ідеальний майданчик - має свої плюси і мінуси.

 

Переваги маркетплейсів для продавців:

  • Постійний трафік покупців. Можна навіть рекламу не запускати – тут є тепла аудиторія, яка регулярно робить покупки.
  • Економія створення сайту інтернет-магазину. Достатньо правильно оформити свою онлайн-вітрину на маркетплейсі. Зробити це можна самостійно, без залучення розробників, дизайнерів, копірайтерів.
  • Простота доставки товару до покупця. Не потрібно укладати договори з транспортними компаніями або бігати на пошту, щоб надіслати посилку – співробітники маркетплейсу самі доставлять замовлення.

 

Немає потреби орендувати свій склад. Зберігати товар можна на складі маркетплейсу. Крім економії на оренді, це дозволяє скоротити термін доставки товару до споживача.

 

Недоліки маркетплейсів:

 

  • Комісія за доставку та зберігання. За кожну відправлену одиницю товару маркетплейс утримуватиме процент. Кінцевий розмір комісії визначається категорією товару, його розміром та правилами конкретного майданчика.
  • Штрафи порушення правил. За відгуками продавців, багато штрафів і іноді вони з'їдають левову частку прибутку.
  • Висока конкуренція. На маркетплейсах сотні продавців продають товари однієї категорії чи навіть цілком ідентичні позиції. Виділятися та залучати клієнтів з кожним роком все складніше.

 

Відсутність прямого контакту з покупцем. Не вдасться сформувати базу лояльних клієнтів або здійснювати допродаж. Немає гарантії, що наступного разу, коли споживачеві знадобиться червона піжама, він шукатиме вас, а не придбає її у іншого виробника червоних піжам.


Відмінність маркетплейсів від інтернет-магазинів

Щоб остаточно зрозуміти, що таке маркетплейс, кілька слів про його відмінність від класичного інтернет-магазину:

Маркетплейс не продає свої товари, а збирає одному місці пропозиції різних продавців. У базовій моделі маркетплейсу товари пропонують продавці, а майданчик просто об'єднує їх. Але зараз трапляються випадки, коли маркетплейси викуповують товари та реалізують їх від свого імені.

 

Правила торгівлі визначає маркетплейс. Коли продаєш у своєму інтернет-магазині, правила теж диктуєш сам: терміни доставки, умови оплати та повернення. На маркетплейсі продавець погоджується з умовами майданчика, а якщо їх порушує, може отримати штраф.


Немає даних покупця та прямого контакту з ним. В інтернет-магазині можна формувати аудиторію, взаємодіяти з нею, робити додатковий продаж. У вас є дані клієнтів, яким можна надсилати розсилки зі знижками та пропозиціями. На маркетплейсі доступу до даних клієнтів немає, тому продажі можна збільшувати тільки за рахунок грамотного просування.