Реєстрація    Увійти
Авторизація
» » » » Хто такий маркетолог? Чим займається представник цієї професії

Хто такий маркетолог? Чим займається представник цієї професії

Категорія: Позиція » Новини Позиція » Гроші

Хто такий маркетолог? Чим займається представник цієї професіїУ найширшому розумінні маркетолог — це фахівець, який відповідає за взаємодію між компанією, яка щось виробляє і хоче продати це, і кінцевим споживачем. Для просування брендів, товарів та послуг служать рекламні кампанії, створені задля збільшення продажів, - пише buh24.com.ua.

 

Хто такий маркетолог і навіщо він потрібний?

Маркетолог займається розробкою стратегії просування брендів, продуктів та послуг для збільшення продажів та відповідно прибутку компанії.

 

Вирізняють такі види маркетингу:


  • рекламний маркетинг: використання друкованих, електронних та інших засобів комунікації для привернення уваги до продукту чи послуги;
  • digital-маркетинг: використання інтернет-технологій та платформ для просування продуктів чи послуг. Це відбувається за допомогою пошукової оптимізації (SEO), контекстної реклами, соціальних медіа та електронних комунікацій (електронної пошти, СМС, пуш-повідомлень);
  • соціальний маркетинг: використання маркетингових принципів та методів для спонукання людей до прийняття корисних поведінкових змін, наприклад щодо здорового способу життя або охорони навколишнього середовища;
  • інфлюенс-маркетинг: залучення популярних блогерів, знаменитостей для реклами продуктів чи послуг, створення довіри та інтересу до них;
  • подійний маркетинг: використання спеціальних заходів, конференцій, виставок для привернення уваги до продукту чи послуги, встановлення контакту з потенційними клієнтами;
  • контент-маркетинг: створення та розповсюдження корисного, інформативного або розважального контенту для залучення та утримання аудиторії;
  • мобільний маркетинг: використання мобільних пристроїв та додатків для проведення маркетингових кампаній;
  • маркетинг по відносинам з клієнтами (CRM): використання технологій та стратегій для встановлення та підтримання довгострокових відносин з клієнтами, наприклад, через персоналізацію та автоматизацію маркетингових взаємодій.

 

Незважаючи на те, що напрямки діяльності в маркетингу зовсім різні, можна все ж таки виділити кілька основних функцій, які виконують маркетологи, незалежно від вузького профілю діяльності.


Чим займаються маркетологи:


  • вивчають ринок та визначають цільову аудиторію;
  • аналізують діяльність конкурентів;
  • розробляють та запускають рекламні кампанії, розробляють стратегії просування;
  • аналізують ефективність впроваджених технологій та інструментів;
  • проводять тендери та взаємодіють з контрагентами.

 

Маркетологи користуються попитом скрізь: від стартапів до міжнародних корпорацій. Навіть якщо в штаті компанії немає ставки маркетолога, обов'язково є співробітники, які вирішують маркетингові завдання.


Які бувають маркетологи?

Маркетологу в ході роботи доводиться поєднувати різні підходи. Ця робота дуже різноманітна і поєднує в собі як творчість (наприклад, створення email-розсилки або smm-контенту), так і аналітику, управління проектами, командами, переговори, а також розробку технічно складних онлайн-продуктів та екосистем.


Спеціалізації маркетологів:

 

  • маркетолог-аналітик;
  • digital-маркетолог;
  • email-маркетолог;
  • бренд-маркетолог;
  • контент-маркетолог;
  • smm-маркетолог;
  • трейд-маркетолог.

 

Що має вміти та знати маркетолог?

Необхідні вміння та знання залежить від конкретної спеціалізації, проте можна назвати кілька ключових.


  • Маркетинг. Сюди можна віднести проведення маркетингових досліджень та експертизу в різних каналах для взаємодії з цільовою аудиторією та формування маркетингової стратегії.
  • Аналітика. Вміння працювати зі статистикою та системами аналітики, аналіз поведінки споживачів, класифікація та кластеризація цієї інформації, робота з CRM-системами, підготовка звітів.
  • Реклама. Робота з контекстною (у пошукових системах та на сайтах) та таргетованою (у соціальних мережах) рекламою, робота з рекламними платформами (наприклад, програматик).
  • Верстка. Маркетолог може займатися версткою сайтів, лендингів та розсилок. Якщо це не входить у його коло обов'язків, то маркетолог повинен знати основи процесу, щоб ставити завдання іншим фахівцям.
  • Менеджмент. Маркетолог під час роботи взаємодіє зі співробітниками інших департаментів та зовнішніми постачальниками. Йому необхідні навички управління командою, проектів, постановки та контролю виконання завдань.
  • Психологія. Маркетолог повинен розуміти мотиви аудиторії, її мислення, що їй рухає у тій чи іншій ситуації.

 

 

Крім здатності адаптуватися до реальності, що швидко змінюється, для маркетолога також дуже важливо вміти працювати з людьми і не боятися спілкування.