Регистрация    Войти
Авторизация
» » » » Образовательная ретроспектива

Образовательная ретроспектива

Категория: Позиция » Cтатьи » Общество
Образовательная ретроспектива Сегодняшняя власть на корню меняет образовательную систему. Изменения сыплются на головы юного поколения, как из рога изобилия. То учебные программы до издевательских минимумов сократили и детей, как к стойлу, к школам по месту прописки привязали. Как мы понимаем, таким образом поделили учащихся на «доморощенных» и «понаехавших». Досталось и высшему образованию. Отныне термин «высшее учебное заведение» отменен. Ну, чем эти новшества полезны обществу? Так, пустая несуразица. Но, похоже, наверху вошли во вкус.
 
Лет десять назад наша образовательная система также подвергалась критике, но не сама суть, а ее аксессуарное сопровождение. ПОЗИЦИЯ заглянула в архивы прошлых лет – а что писали о современной школе еще недавно, до «коренных» перемен? И мы обнаружили публикацию журналиста, а ныне народного депутата Дмитрия Добродомова, датированную 2007 годом. В те времена ему «впало в око» неприличные, по мнению автора, развлечения в школе. Проблема, поднятая в 2007 году, сродни нынешней, впрочем, судите сами…

Для сравнения «до и после» публикуем статью Дмитрия Добродомова «Вчимося по-новому!» без купюр.
 
У пропонованих нині школярам щоденниках і зошитах можна знайти рекламу еротичних забавок та «блатних» рінгтонів для мобільного.
«Ваша суперниця стала ще розумнішою та ще сексуальнішою» – такий напис побачив, ніколи не здогадаєтесь де, у... шкільному щоденнику, який купив своїй доньці-другокласниці.
 
На обкладинці миле кошеня Little frjends (Маленький друг) і напис «Новий учнівський щоденник». Такий собі рекламний буклет рінгтонів та ігор для мобільних телефонів, розбавлений сторінками з розкладом занять школяра. Виробник – київське ДНВП «Картографія», та ще й промовистий рекламний слоган на останній сторінці щоденника: «Пізнаємо світ разом!»
 
Погортавши уважніше цей шедевр поліграфії, я особисто пізнав чимало цікавого. По-перше, дуже цікаві біографічні відомості на кожній сторінці про, як декларують його упорядники, визначних людей України: Віталія Козловського, Тіну Кароль, групу «Авіатор» тощо... Здивуванню нема меж: ці «зубри» сучасної української естради стали визначнішими за, до прикладу, Богдана Хмельницького, Тараса Шевченка чи Михайла Грушевського?! Та залишимо це на совісті видавців.
 
А це?! Значно «цікавіші» для сучасних школяриків мали б, напевне, бути полосні реклами про найкращі JAVA-ігри «всього за 9 гривень» з оголеними секс-бомбами, котрі пропонують зіграти в «дурня», чи віртуальний світ токсичних воєн. А ось ще одна інтелектуальна забавка для знудьгованої на уроці математики чи письма малечі: «Вибратися з міста, переповненого зомбі, крові й іншої нечисті»... Нецікаві ігри? Тоді надішли сусідці по парті кольорову заставку «Я тебя люблю» (rus) чи картинку милого такого скелетика.
 
А пропоновані на цій же сторінці рінгтони для мобільника твоєї малечі взагалі кидають у холодний піт: ось вам, прийдешнє покоління, музика для душі! Ні, зовсім не «Водограй» Івасюка чи епохальна «Гуцулка Ксеня». Нашим дітям давай «Швайне» Глюкози, «Владимирский централ» Михайла Круга і «Мурку»!.. Не більше і не менше. І наостанок – рекламна сторінка найновіших моделей мобільних телефонів, щоб батькам дітки підказали правильний вибір...
 
Шок! Інакше й не скажеш. І промовистий напис, набраний тут же дрібним-шрифтом: «Використання в закладах освіти України дозволяється свідоцтвом за №75 від 28. 02. 06 р.».
 
А ось і шкільні зошити в косу лінійку, в яких зазвичай пишуть учні 1–3 класів. І тут ігри: «Кошачья любовь», «Ниндзя» тощо. А на обкладинці група «Тату»! І от такий «огляд» зошитів та щоденників може тривати довго...
 
В управлінні захисту прав споживачів спокійно повідомили, що 2007 року зошити не проходять обов’язкової сертифікації і це можливо, більше розв’язує руки рекламодавцям. «Якщо є в щоденнику інформація щодо історії, природознавства чи математики – це дуже добре, – запевняє заступник начальника міського управління освіти Галина Шеремета. – А щодо усіляких розмальовок, а тим паче реклам, сумнівних ігор та пісень, то управління однозначно проти такого. Ми неодноразово обговорювали цю проблему і з директорами шкіл, і з батьками на зборах. Про таке кричати треба! Те, що гарне, не завжди мудре й корисне. А видавці на тому лише гроші заробляють».
 
У прес-центрі Міністерства освіти України (тоді міністром освіти був, нагадаємо, Станіслав Ніколаєнко – ред.) нам відповіли, що не мають жодного стосунку до друку зошитів щоденників і не видають ліцензії поліграфічним фірмам. Мовляв, нехай цим займаються каральні органи – податкова, міліція... Отакої! Міносвіті навіть не цікаво, чим користуються наші школярі і що на заняттях їм щодня потрапляє на очі. Дуже сумнівно, що матеріал уроку є для малечі цікавіший за цей світ розваг, справжньої цінності якого вони ще, на жаль, не знають.
 
І ще одне. Міністерство освіти України видало наказ, який обмежує користування мобільним телефоном у школах із 1 вересня. Учням дозволять телефонувати тільки на перервах. Таким чином, відповідно до Закону «Про освіту», школярам не можна буде використовувати мобільники під час уроків. Проте рекламодавці, витрачаючи масу грошей на свою рекламу мобільних розваг у зошитах і щоденниках, точно знають: усі ці приписи та накази у нас, як правило, не діють. І хочеться бачити, як діти чемно вимикатимуть свої мобільні й аж ніяк не зацікавляться їх рекламою, зосередившись тільки на розкладі занять у своєму щоденнику. Сумно, панове видавці. І соромно! Як казали наші предки: «Майте Бога в животі!»

В 2007 году журналист, а нынче нардеп, подверг жесткой критике неформальные развлечения бирюльками-игрушками в школе. Сегодня же это явление возведено в ранг государственной политики. Что же мешает автору, народом избранному, уже с трибуны ВР воскликнуть: «Майте Бога в животі!» Очевидно, место сидения во многом определяет и точку зрения. Да и модно нынче на все «западническое» уповать. Воистину, нет пророка в своем Отечестве...
Уважаемый посетитель, Вы зашли на сайт как незарегистрированный пользователь. Мы рекомендуем Вам зарегистрироваться либо зайти на сайт под своим именем.
Написать комментарий
Ваше Имя:
Ваш E-Mail:
Введите код: